https://www.tabletky-na-chudnutie.sk/wp-content/uploads/2016/05/vegetariánstvo.jpg

Vegetariánství

Vegetariánství jako životní styl

Vegetariáni jsou lidé, kteří nejedí maso . Jedním z hlavních důvodů, proč se lidé stávají vegetariány je udržování zdravého životního stylu. Velkou roli však hrají i etické zájmy . Mnozí vegetariáni jsou zároveň milovníci zvířat a zabíjení pro maso berou jako velice násilnou formu. Akademie medicíny a intenzivní péče potvrdila, že pomocí vegetariánské stravy můžeme tělu dodat všechny známé potřebné živiny.

Měli byste VĚDĚT
Chcete reálné zhubnout 5 a více kilogramů? KetoMIX je aktuální novinka z České republiky, kde pomocí předpřipravených jídel navodíte stav ketózy a vaše váha půjde rapidně dolů! Chcem si prečítať o KetoMIX programe 

Obsah článku

  1. Charakteristika
  2. Druhy vegetetariánov
  3. Živiny
  4. Vegetariánství a děti
  5. Vegetariánství a hubnutí

Klíčem k zdravé vegetariánské stravě, tak při každé jiné dietě, je příjem široké škály potravin včetně ovoce, zeleniny, velkého množství listové zeleniny, celozrnných výrobků, ořechů, semen a luštěnin. </Strong > Omezte příjem sladkostí a tučných jídel.
[st_icon_box background=’#ffffff’ opacity=’0.1′ border_color=’#ddff00′ icon=’info’ icon_color=’#11ff00′ icon_bg=’#deff05′ icon_position=’icon-top’ icon_spin=’yes’]

Stručný přehled

  • existuje 5 druhů vegetariánů
  • několik živin je nutné doplňovat z jiných zdrojů
  • u dětí třeba nahrazovat hlavně mléčné a vaječné výrobky
  • je vhodné omezit příjem sladkostí
  • doporučuje se přejít na vegetariánskou stravu postupně
[/st_icon_box]

Změnu můžete udělat rychle nebo postupně

Mnoho lidí přestalo jíst maso okamžitě ze dne na den. Někteří však přešli na vegetariánskou stravu postupně. Pokud se chcete stát vegetariánem, vyberte si tu cestu, která vám bude nejlépe vyhovovat.

Druhy vegetariány

Před tím, než přejdete na vegetariánskou stravu, je důležité si uvědomit, že ne všechny vegetariánské stravy jsou podobné. Mezi hlavní kategorie patří:

  • Lakto-ovo vegetariánství – nejedí žádné maso, drůbež nebo ryby, ale jedí vejce a mléčné výrobky.
  • Lakto vegetariánství – nejedí žádné maso, ryby, drůbež a ani vejce. Konzumují mléčné výrobky.
  • Ovo vegetariánství – nejedí žádné maso, rybu, drůbež, ani nic co pochází ze zvířat kromě vajec.
  • Vegani – nejedí žádné živočišné produkty. Jedí jen potraviny rostlinného původu.
  • Někteří lidé jsou semi -vegetariáni , kteří eliminují červené maso, ale mohou jíst drůbež nebo ryby.

Doplňování potřebných živin z jiných zdrojů

Lidé, kteří dodržují vegetariánskou stravu, mohou tělu dodat všechny živiny, které potřebují.   Musí být však opatrní a měli by jíst širokou škálu potravin, aby odpovídala potřebným výživným hodnotám  . Vegetariáni by se měli zaměřit na dostatečný příjem vitamínu B12, bílkovin, železa a vápníku.

Bílkoviny

Bílkoviny, které nazýváme i proteiny, tvoří základní stavební hmotu, která se nachází ve všech buňkách živých organismů. Mnozí z nás se domnívají, že vegetariáni nepřijímají dostatek bílkovin a proteinů, neboť nekonzumují maso. Vegetariáni snadno dostanou do svého těla dostatečný příjem bílkovin díky pestré a vyvážené stravě.

Není nutné počítat s kombinací potravin. Směs proteinů během celého dne bude poskytovat příjem dostatečného množství esenciálních aminokyselin. Zdrojem bílkovin je fazole, čočka, tofu, ořechy, semena, tempeh, cizrna, hrách a mnohé další potraviny. Mnoho běžných potravin, jako je celozrnný chléb, brambory a kukuřice, vám dodají dostatek bílkovin, které vaše tělo potřebuje.

Železo

Když náš organismus má dostatečné zásoby železa, podporuje imunitní systém, životaschopnost a také správnou funkci mozku. Když máme nedostatek železa, cítíme se unavení, vyčerpaní a slabí. Proto je důležité, abychom v stravě přijali dostatek tohoto významného prvku. Zdrojem železa je sušená fazole, tofu, tempeh, špenát, mangold, pečené brambory, kešu oříšky, sušené ovoce, bulgur a potraviny obohacené o železo jako jsou obiloviny, instantní ovesné vločky a zeleninové “maso”. Všechny jsou dobrým zdrojem železa.

Pokud chcete zvýšit množství železa pohlcené při jídle, jezte potraviny , které obsahují vitamín C . Nachází se například v citrusových plodech nebo šťávách, rajčatech nebo v brokolici.

Vápník

Vápník je pro tělo velmi důležitý. Je to minerál, který potřebuje tělo k více funkcím. 99% vápníku v těle se ukládá v kostech a zubech. Zbytek se nachází v tkáních a také v krvi. Vápník ovlivňuje činnost nervů a kloubů , aktivuje enzymy a udržuje zdravé kosti a klouby. Jak dětem se nám do paměti v musí být uzavřena, že největším zdrojem vápníku je mléko. To však není úplně pravda. Mléko sice vápník obsahuje, ale například tmavozelená listová zelenina má větší obsah vápníku . Dalšími zdroji vápníku je brokolice, kapusta, tofu, pomerančový džus.

Vitamin B12

Při nedostatku vitaminu B12 může vzniknout anémie. Může způsobovat i problémy s mentálním a duševním zdravím, způsobuje nedoslýchavost a únavu. V dospělém věku doporučená dávka vitaminu B12 je velmi nízká, ale to je základní živina, takže vegetariáni by si měli být vědomi jeho zdrojů.

Obohacené potraviny, jako jsou některé značky obilovin, nutriční kvasnice, sójové mléko, losos, krevety, vejce jsou dobrým zdrojem vitaminu B12. Dívejte etikety a čtěte obaly, abyste objevili další produkty, které jsou obohaceny o tento důležitý vitamín.

Alternativa

Účinný KetoMIX

KetoMIX je forma stravovacího programu, který zahrnuje předpřipravené jídla, které uvedou váš metabolismus do stavu ketózy. Tento stav způsobí agresivní spalování vašich tuků.

Při tomto typu stravování nehrozí jojo efekt, nakolik se stravujete prostřednictvím kompletní jídelní nabídky zahrnující koktejly, polévky, omelety apod. + Vám odpadá starost si takové jídla připravovat.

Program obsahuje:

  • Koktejly, polévky, omelety, kaše + příchutě
  • zdarma praktický shaker
  • kompletní manuál, recepty i jídelníček

Můžete si vybrat stravovací program na míru. Jedno jídlo vychází v přepočtu pouze 36 Kč. Střední program obsahuje jídla na 4 týdny, při kterém stabilně a postupně shodíte až 5kg.

Strava je připravena specialisty na nadváhu za účelem redukce váhy. Dlouhodobým užíváním (2 měsíce) víte spolehlivě zhubnout více než 15 kg. Kolik chcete shodit kg záleží pouze na vás.

Přečíst recenzi

Vegetariánství a děti

Vegetariánství je populární forma stravování pro jednotlivce nebo i celé rodiny. Rodiče se zajímají o to, zda děti mohou dodržovat vegetariánskou stravu a přitom dodat tělu všechny potřebné živiny.

Většina dietologů a lékařů se shoduje na tom, že správně zvolená vegetariánská strava může být ve skutečnosti velmi zdravý způsob jak jíst . Zvláštní pozornost při podávání vegetariánské stravy musí být věnována dětem zejména tehdy, pokud neobsahuje mléčné a vaječné výrobky.

 Vegetariánství a hubnutí

Různé diety přinášejí různé výsledky. Většinou ale škodí, proto byste si měli přečíst i o Ketomixe…

Pokud doufáte, že díky vegetariánství zhubnete, nemusí to tak být .   To, že nebudete jíst maso ještě neznamená, že začnete ztrácet kilogramy jako na běžícím pásu  . Je však pravda, že mnozí lidé, kteří najeli na vegetariánství zhubli.

Je to však zřejmě proto, že začali jíst více zeleniny a ovoce. Pokud si nedupnete a nepřestanete jíst chipsy, zákusky, sladkosti a jiné kalorické bomby, nehubnete, ani kdybyste se stali vegany. Proto nedoufejte v shození váhy jen díky tomu, že přestanete jíst maso. Musíte pro to udělat něco i vy sami.

Leave a Reply