KetoDiet – proteinová dieta v praxi, jídálníček

KetoDiet – tedy proteinová dieta

V poslední dekádě jsme svědky stále nových a nových diet, přičemž ne všechny můžeme považovat za hodnověrné. To však určitě neplatí o KetoDiet . Proteinová dieta byla poprvé popsána v roce 1974 na Harvardově univerzitě, kde byla navržena jako kompletní dietní program.

Měli byste VĚDĚT
Chcete reálné zhubnout 5 a více kilogramů? KetoMIX je aktuální novinka z České republiky, kde pomocí předpřipravených jídel navodíte stav ketózy a vaše váha půjde rapidně dolů! Chcem si prečítať o KetoMIX programe 

Obsah článku

  1. Přehled
  2. Jak se spalují tuky?
  3. Délka trvání
  4. Fáze diety
  5. Přínosy
  6. Rizika
  7. Jídelníček

Stručný přehled

  • poprvé byla popsána v roce 1974
  • je rozdělena na tři části
  • stravu konzumujeme 5 – 6x denně
  • jídla se při této dietě stále opakují
  • možný vznik jojo efektu

Jde o dietní komplex , který prostřednictvím předem stanovených podmínek zredukuje váhu.

Proteinová dieta určená nejen pro ženy ale i pro muže, v současnosti podléhá několika modernějším názvem jako ketogenní dieta, KetoDiet, bílkovinná dieta tzv. Protein Sparing Modified Fast podobná i Atkinsonové dietě. Tuto dietu poprvé popsal dr. Blackburn na Harvardu. Princip fungování PSMF –  snížíme celkový příjem sacharidů alespoň pod hranici 50g za den  , tuky dáme na minimální přijatelnou hranici a zároveň zvýšíme příjem bílkovin, abychom ochránili svalovou hmotu.

 Jak se spalují tuky?

Když dochází ke spalování tuků prostřednictvím ketogenní diety (je to tehdy, když tělu dochází rychlí zdroj energie tedy cukry), začnou se vytvářet ketolátky , které se postupně vyplavují z těla močí. Tento stav nazýváme ketózou a jde o přirozenou reakci těla na nedostatek cukru, kterou je tělo nuceno kompenzovat spalováním tuků.

Jak dlouho se drží ketogenní dieta?

Proteinová dieta trvá jistý a čas a je třeba při ní splnit tyto tři podmínky , aby mohla být účinným nástrojem na redukci hmotnosti.

  • První část trvá přibližně 3 až 6 týdnů . V této části nastává hubnutí, ale musí se dodržovat přísný jídelníček.
  • Ve druhém kroku, jehož prioritou je stále hubnoucí proces, by měl trvat přibližně 1,5 násobku toho prvního . Jde stále o dodržování jídelníčku, avšak některé potraviny jsou již povoleny. Jde o postupnou přípravu na běžnou stravu.
  • V závěrečném, tedy třetím kroku se snažíme o návrat k běžnému jídelníčku , který ale bude bohatý na proteiny a také ovoce a zeleninu. V této fázi stále aktivní cvičíme, pokud začínáme zpět přibírat, vracíme se k druhému kroku.

Jaké jsou jednotlivé etapy?

První fáze

V úvodní fázi se konzumuje hlavně vel a proteinů a vybrané zeleniny . Mezi povolené druhy řadíme sóju, brokolici, zelí, klíčky, lilek, patizon, čínské zelí, řeřicha, fazolové lusky, cuketa, ředkvičky, okurka, pórek, kapusta, čekanka, špenát, celer, všechny druhy salátů a další.  Z těchto povolených druhů zeleniny a doporučuje sníst denně cca půl kila zeleniny. Co se týče přípravy, zeleninu jíme pouze syrovou, dušenou či vařenou . V této fázi zůstáváme reálné 2-4 týdny, pokud konzultujeme is výživovým poradcem, zůstáváme v ní maximálně šest týdnů.

Druhá fáze

Při druhé fázi se je 3x denně určeny proteinové jídlo a stále se konzumuje dostatek zeleniny . Hlavní rozdíl mezi první a druhou fází spočívá v tom, že se přidávají potraviny bohaté na bílkoviny jako masa, ryby či vejce. Délka druhé fáze se pohybuje od tří do přibližně osmi týdnů. V této fázi ketogenní diety se ze zeleniny konzumují tyto druhy – cibule, řepa, dýně, česnek, paprika, rajčata, artyčoky do množství 200g /den.

Třetí fáze

V poslední velké etapě KetoDiet se dovoluje konzumovat jakýkoliv druh zeleniny . Jedí se také jídla bohatá na bílkoviny, hodně ovoce či zmiňované zeleniny. Strava se podává 5x denně , z čehož by měly být přibližně dvě jídla proteinového charakteru. Zde je dobré pravidelně sportovat podle své oblíbené sportovní aktivity. Při konci této části je dobré, pokud jste ještě nezačali, pustit se do vybrané sportovní aktivity. Pokud už cvičíte, bylo by dobře své úsilí ještě zvýšit. Do jídelníčku postupně přiřazujeme poslední složku, tedy cukry a vracíme se k tzv. běžnému jídelníčku. Ketogenní dieta plní svůj účel, pokud jsme se dokázali vyhnout jo-jo efektu.

Vhodné potraviny

Při výběru vhodných potravin dbejte na nízké hodnoty sacharidů /cukrů. Uvedené hodnoty jsou na v poměru na 100g

Nevhodné potraviny

Tyto potraviny /nápoje nejsou vhodné k dosažení stavu ketózy. Mají vysoký podíl cukrů k poměru ke své váze. Diskutabilní může být jedině ovoce, resp. ovoce by nemělo být přijímány, na druhé straně kyselé jablko bude obsahovat podstatně méně cukrů jako například sladký banán.

Povolené nápoje při ketogenní dietě


Klasické nápoje jako voda, různé čaje (ne slazené) jsou zcela v pořádku. Vyhýbat se třeba slazeným vodám a alkoholu obecně. Kvalitní víno může být příležitostně tolerovatelné.

Alternativa

Účinný KetoMIX

KetoMIX je forma stravovacího programu, který zahrnuje předpřipravené jídla, které uvedou váš metabolismus do stavu ketózy. Tento stav způsobí agresivní spalování vašich tuků.

Při tomto typu stravování nehrozí jojo efekt, nakolik se stravujete prostřednictvím kompletní jídelní nabídky zahrnující koktejly, polévky, omelety apod. + Vám odpadá starost si takové jídla připravovat.

Program obsahuje:

  • Koktejly, polévky, omelety, kaše + příchutě
  • zdarma praktický shaker
  • kompletní manuál, recepty i jídelníček

Můžete si vybrat stravovací program na míru. Jedno jídlo vychází v přepočtu pouze 36 Kč. Střední program obsahuje jídla na 4 týdny, při kterém stabilně a postupně shodíte až 5kg.

Strava je připravena specialisty na nadváhu za účelem redukce váhy. Dlouhodobým užíváním (2 měsíce) víte spolehlivě zhubnout více než 15 kg. Kolik chcete shodit kg záleží pouze na vás.

Přečíst recenzi

Přínosy ketogenní diety

  • Při KetoDiet se tráví 5 až 6 krát denně, což je velmi příznivé pro trávicí trakt
  • Ze začátku rychlí úbytek hmotnosti – organizmus se odvodňuje
  • Pravděpodobně při vyšších dávkách bílkovin dojde k potlačení chuti k jídlu

Ketogenní dieta – nevýhody a rizika

  • Jídelníček se nemění a jídla se neustále opakují
  • Postupně dochází k velké chuti na sladké a psychologický efekt ze zakázaných potravin roste
  • Protože některé potraviny jsou zcela vyloučeny, dochází k nedostatku důležitých živin. Chybí vitamíny, minerály a hlavně vápník
  • KetoDiet může být i nebezpečná. Zvýšené množství bílkovin může poškodit ledviny, které mohou také selhat
  • V důsledku nadměrné konzumace masa může dojít k poškození tlustého střeva
  • Dochází ke zvyšování rizika onemocnění kardiovaskulárního systému a to v důsledku zvýšeného příjmu živočišných tuků a cholesterolu
  • Vždy je pravděpodobnost jo-jo efektu
  • ketogenní dietu nelze podávat dlouhodobě, nakolik se neřídí zásadami zdravého a pestrého stravování

Ketogénna diéta – jídelníček

ketodiet-jídálníček

  1. den
  • Snídaně: tvaroh 250g se salátovou okurkou
  • Svačina: jogurt, nejlépe bílý
  • Oběd: salát ze zeleniny
  • Svačina: vajíčka
  • Večeře: pstruh na dušený způsob se salátem

2 .deň

  • Snídaně: jogurt, nejlépe bílý s rajčetem
  • Svačina: okurka na salát
  • Oběd: krůtí prsa se salátem
  • Svačina: sýr
  • Večeře: rybí filé na páře
  1. den
  • Snídaně: tvaroh 250g + pažitka
  • Svačina: vajíčka
  • Oběd: vařené kuřecí maso se salátem
  • Svačina: jogurt, nejlépe bílý
  • Večeře: salát ze zeleniny s kousky krůtího masa
Různé diety přinášejí různé výsledky. Většinou ale škodí, proto byste si měli přečíst i o Ketomixe…

Instrukce na závěr

Jednotlivé porce by měly být přiměřené k tomu, co vás zasytí. Nepřejídejte se, avšak ani se netrapte hladověním. Energii potřebujete na cvičení, které vás čeká. Dávka masa by neměla překročit 150g a maso musí být připravovány pouze vařením či dušením, smažení pečení či grilování se vylučuje. Totéž platí i při přípravě zeleniny. Zapomeňte tedy na smažený květák. Na výmluvy “vždyť to je zelenina” rovnou zapomeňte. Pokud je to obalené v mouce a strouhance, následně opražené v masti nebo oleji, není to zdravé.

V SK: Ketogénna diéta

KetoDiet – proteinová dieta v praxi, jídálníček
3.7 (73.33%) 6 votes
4 komentáre
  1. Dobrý den,

    dlouho jsem váhala, zda mám Keto diet vyzkoušet. Mám ráda dobré jídlo a bála jsem se, že se toho budu muset vzdát. Ale touha pěkné postavy do plavek se s postupujícími měsíci stala silnější. Tak jsem to zkusila, kamarádka mi dala na vyzkoušení Keto diet kaši a musím říct, že jsem byla nadšená, je to rychlé a dobré. Jsem s dietou na začátku, ale zatím jsem nadmíru spokojená. Kila jdou dolů skoro samy, čili už teď se těším na léto. Zatím mám za sebou fázi koktejlů a zeleniny a cítím se odpočatě, nemám hlad a chutná mi to.

  2. Já jsem se do KetoDiet pustila před rokem, protože už jsem opravdu potřebovala zhubnout, doktorka mi vyhrožovala, že mám moc vysoký tlak a cholesterol. A KetoDiet byla teda dobrá volba parádní start, díky kterému jsem se naučila jíst pravidelně, brát jídlo i jako palivo, aby moje tělo fungovalo dobře. Tlak i cholesterol šly dolů a já už ted ani nemám chut se vracet ke starému životnímu stylu. No a po KetoDiet teď začíná pokukovat manžel, najednou si vzpomněl, jak to ode mě tenkrát zkoušel a chutnalo mu to a že by taky rád zhubnul

  3. Hm, hrubky tomu dodaj na vážnosti 😉

  4. Je mi 43 let a KetoDiet jsem poprvé vyzkoušela před rokem, kdy jsem si ho po dlouhém váhání zakoupila. Bylo těžké si zvyknout na pravidelný pitný a stravovací režim, ale chtěla jsem se překonat, protože moje nadváha mě trápila od porodu a ne a ne se ji zbavit. KetoDiet jako první dieta z mnoha zafungovala. Nejdříve jsem se poradila s výživovou poradkyní přímo od této firmy a pomohla mi nastavit dietní plán. Díky dietě jsem se krásně nastrartovala a i po jejím ukončení hubla dál. Za rok mám dole 25 kg z 95 kg. Takže nemůžu nic negativního o KetoDietě říct a jen ji doporučuji.

Leave a reply