beh a hubnuti

Běh a hubnutí

Běh a hubnutí – jak to spojit?

beh a hubnuti

Pomůže běh při hubnutí nebo nemá žádný účinek? Stačí zaběhnout pár metrů denně nebo musíme denně zaběhnout minimálně několik kilometrů? Jde vůbec běh a hubnutí dohromady? Samozřejmě, že běh jako každý jiný sport má na hubnutí dobrý vliv. Nejde o to zda zaběhneme 5 nebo 10 kilometrů, jde o to, že se vůbec snažíme a poskytujeme svému tělu dostatek kyslíku.

Když se rozhodneme hubnout právě pomocí běhu, znamená to, že běh musíme provádět pravidelně. Neznamená to, že jednou si poběžím a do týdne shodím 10 kilo. Ne! Potřebujeme trpělivost a nepřestávat se snažit. Pokud chceme opravdu zhubnout, ideální je běhavé 5 až 6x týdně (samozřejmě ne od začátku, intenzitu stupňovat postupně podle individuálních schopností), přičemž běh by měl trvat přibližně 45 minut.

Běh je ideální sport na shazování nadbytečných kilogramů z problémových partií jako jsou nohy, boky či břicho. Pokud chce někdo začít budovat svalstvo ale má nadměrné tukové zásoby, doporučuje se začít prioritně s během nebo alespoň ho kombinovat s posilovnou.

Běhat rychle nebo pomaleji?

Záleží od nás. Někomu více vyhovuje pomalejší běh, někomu rychlejší. Ideálním kompromisem je běhat na vytrvalost, tedy pomaleji, a když se blíží závěr přidávat i intervalový běh, čili střídání pomalejšího a rychlejšího běhu.

Netřeba zapomínat na stravu

Kromě toho, že během spálíme plno kalorií (cca 350 až 450 za hodinu), též zrychlíme náš metabolismus. Netřeba však ani při běhání zapomenout na stravu. Tím, že pravidelně běháme potřebujeme pestrou stravu a vitamíny pro naše tělo. Potřebujeme dostatek energie, abychom nadále mohli pokračovat.

Příprava na běh a hubnutí

Nesmíme zanedbat ani přístup k přípravě běhu a zahřátí našeho organismu. Před během bychom měli absolvovat krátkou rozcvičku, kterou se zahřejeme a až pak jít běhat. Můžeme se tak vyhnout množství zranění, kterými se ohrožujeme pokud rozcvičku vynecháme. Při běhu si musíme zvolit ideální tempo, které si udržíme, netřeba se zbytečně přeceňovat. Později můžeme tempo zrychlovat a regulovat podle sebe.

Rovněž si musíme pořídit tenisky, ve kterých se budeme cítit pohodlně. Nešetřeme, raději si priplaťme, ale budeme se cítit pohodlně a při běhu nevzniknou žádné otlaky či puchýře. Nesmíme zapomínat ani na pitný režim. Naše tělo během běhu vypotí mnoho látek a proto je výhodou brát si s sebou láhev vody.

Je třeba si dávat pozor i na pravidelné dýchání. Typickým znakem, že nedýcháme správně je píchání v boku nebo lapání po dechu. Ideální zakončení běhu je strečink. Naše svaly se protáhnout, uvolní a často můžeme předejít namožené svaly.

Praktické rady k běhu

Užitečné aplikace pro Vaše smartphony

NIKE + RUNNING – Aplikace vás může naučit správně běhat či připravit na maraton. Dokáže poměrně přesně měřit vzdálenost proběhnuté trasy, její převýšení a také čas. Funguje i bez připojení na internet. Stáhnout si ji můžete i ZDE.

RUNKEEPER – Aplikace, který dokáže změřit běh, chůzi či jízdu na kole. RunKeeper umí také spolupracovat například s více senzory srdečního tepu a může nabídnout podrobněji výsledky spolu s grafickým zobrazením proběhnuté trasy na mapě. Běh a hubnutí se s touto aplikací stává jednodušší ale hlavně přesnější. Stáhnout.

ENDOMONDO – Aplikace, která dokáže také díky senzorům v mobilu měřit vzdálenost, převýšení, čas či spotřebované kalorie. Podobně jako Nike + a RunKeeper nabízí i vlastní internetovou sociální síť, kde si můžete prohlížet vaše výsledky a sdílet je s přáteli. Stáhnout.

Leave a Reply